Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Problem z geometrią po zmianie hamulców na RS

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Problem z geometrią po zmianie hamulców na RS

    Wywiercone, założone, miejsca wiercenia pomalowane lakierem takim jak nadwozie i jest MALINOWO. Najbardziej mnie wkurzało przeciągnięcie wiązki przez słupek środkowy i lutowanie miliona kabelków w bagażniku, no ale już po temacie.

  • #2
    [O1] Problem z geometrią po zmianie hamulców na RS

    Czołem Ziomale,

    Pytanko do tych wszystkich, którzy modzili przy hamulcach od RSów montowanych do samochodów z silnikami 1,9 TDi. Czy po zmianie mieliście problemy z ustawieniem geometrii zawieszenia?

    U mnie zaraz po przeszczepie hamulców razem ze zwrotnicami okazało się w czasie jazdy, że kierownica jest lekko skrzywiona w lewo. Po ustawieniu geometrii pod O1 1,9 TDi kierownica się wyprostowała, ale samochód ma czasem dziwne tendencje do deliktanego ściągania w lewo. Szczególnie jest to wyczuwalne gdy jedzie się po wyprofilowanej pochyłej w lewo jezdni lub w koleinach. Jak pojechałem na poprawkę geometrii to okazało się, że przednie opony są lekko przytarte po wew stronach, czyli coś jest na rzeczy.

    Czy ustawić geometrię zawieszenia pod O1 RS mimo że nie mam zawieszenia od RSa bo wymieniałem same zwrotnice, czy nic to nie da? Czy może coś jest nie tak ze zwrotnicami (pochodzą z Anglika, ale przyjechał do Polski na kołach, a nie po wypadku)?

    P.S. Dwa razy byłem na geometrii zawieszenia i w tym momencie ponoć jest ustawione idealnie pod 1,9 TDi, więc kwestia błędnej geometrii nie wchodzi raczej w grę..

    Moja Octavia:
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=mikewrc

    Było: 116,3KM / 279,5Nm
    Jest: 143KM / 325,9NM

    Komentarz


    • #3
      myślę,że powinieneś pojechać na pełną geometrię auta do firmy która dysponuje oprzyrządowaniem do pomiarów kątów ustawienia kół,kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy,sprawdzenia osi symetrii kół.
      Ewidentnie widać,że prawdopodobnie jest problem ze zwrotnicą lub kolumną McPersona.Być może ten angol przyjechał na kołach,ale przedtem przywalił mocno w krawężnik,lub podobną przeszkodę.
      Prawdę mówiąc nie słyszałem,aby zbieżność ustawiało się inaczej pod TDI,a inaczej pod inny silnik.Zawsze myślałem,że różnica jest tylko w rodzaju napędu: przedni lub tylny.Ale człowiek uczy się całe życie.
      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

      Komentarz


      • #4
        JanuszSz, to chyba w komputerze ustawiają model, żeby na wydruku potem było widać dla jakiego auta ustawiali :wink: przynajmniej ja zawsze tak myślałem ale moze obaj w błędzie jesteśmy
        Na lekko pochylonej jezdni to w sumie może auto ściągać ale skoro opony podcina to rzeczywiście coś nie tak z geometrią no i zawieszenie dokładnie obadać trzeba :wink:

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez JanuszSz
          Prawdę mówiąc nie słyszałem,aby zbieżność ustawiało się inaczej pod TDI,a inaczej pod inny silnik.Zawsze myślałem,że różnica jest tylko w rodzaju napędu: przedni lub tylny.Ale człowiek uczy się całe życie.
          Znaczy może nie koniecznie ustawiają pod silnik, tylko pod to czy samochód jest w wersji RS czy w wersji zwykłej (wtedy pokazują im się te magiczne cyferki). U mnie jest pół na pół i stąd ten problem...

          [ Dodano: Sro 06 Kwi, 11 13:14 ]
          Wygląda na to, że potrzebne jest zrobienie pełnej geometrii żeby mieć spokojną głowę. Okazało się, że u mnie zrobili tylko zbieżność. Dam znać co i jak wyszło z tego tematu.

          Moja Octavia:
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=mikewrc

          Było: 116,3KM / 279,5Nm
          Jest: 143KM / 325,9NM

          Komentarz

          POWRÓT NA GÓRĘ
          Pracuję...
          X